Klass 3

I torsdags var det så Stacys tur att tävla. Tyvärr gav denna kväll efter 5 fel på agilityn och 10 på hopploppet ingen utdelning. Däremot var kontaktfälten hyfsade.

Vill tacka SSBK för 3 trevliga och välordnade kvällstävlingar och för allt gott och fräscht som fanns i fiket.

Idag bar jag Ebba och Tindra av till Katrineholm för att tävla i hettan. Över 30¤ fick jag veta sedan. Ebba börjar bra med att nolla hopploppet och vinner sin klass och flyttas därmed upp till klass 3!! Efter banvandringen på agilityloppet säger jag till mig själv att jag ska "sejfa", tyvärr var det som bortblåst när jag och Ebba startar. Driver på lite för snabbt, så när vi når vippen hinner hon inte stanna och flyger över innan vågen hunnit slå i backen så det vara bara att vända och göra om.

Tindra som av värmen var lite loj går faktiskt runt med 10 fel, ett vid slalom och den andra vid platta tunneln. Redan i starten på agilityloppet hängde Tindras tunga som en utrullad matta och dinglade, men hon körde på lite oengagerat. Struntar i kontakt fältet på A:et och får då göra om det, men kommer inte upp, så vi nöjer oss med att hon tar kontaktfältet på baksidan av hindret och sen springer vi ut.

Sammanfattningsvis har vi deltagit i fyra tävlingar denna vecka, en framgångsrik vecka för Ebba som sammanlagt tar 3 pinnar varav en är en uppflyttningspinne till hopp klass 3 :)

Kommentarer
Postat av: Maja, Link och Achilles

Grattis! Vad kul, då är det dax att plocka SM-pinnar snart då! Hoppas vi kommer dit vi med!



vi ses

2010-07-11 @ 23:45:50
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se
Postat av: Monika Åsberg

Grattis gumman! Du är bäst! Gud va kul med Ebba!!! Inte för att jag någonsin tvivlat! snart är det Tindras tur!!! skönt att ha många hundar;)

Nä vi ska inte till fagersta jag jobbar....:( så vi ses på gotland:) kram kram monika

2010-07-16 @ 20:33:31
URL: http://www.flexis.hundsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0