SM 2011!!

Precis kommit hem ifrån SSBK's kvällstävling, klass 1. Var där med Tindra och körde. Innan loppet tog jag inlinesen och tog en vända tillsammans med Tindra i hopp om att hon inte skulle "flippa ut" så lätt på agilitybanan senare. Ca 1 mil blev det. Sen var det dags. Tindra sitter snällt och lungt vid första hindret där jag placerade henne. Hon startar bra med tre hopphinder sen kommer "A-et" och sen flippar hon... Rusar upp och ner på hindren och flyger över balans och vipp, genom tunneln och ut i publiken.

Hopp loppet gick bättre, oftast har hon hunnit varva ner till det andra loppet. Mycket följsam denna gång men tyvärr passade hon på att ta däcket i förbifarten, slalomet gör hon galant!

Krya på dig Annika!! Hoppas vi ses snart på banan igen.

Nu väl hemma...
Efter suget efter SM 2010 som aldrig blev verklighet samt deltagande i Lanslagsutagningen med Stacy som förblir en dröm då hon inte är registrerad i SKK, gick jag in på sbk.nu. Av nyfikenhet för att se hur långt Stacy och jag kommit till SM 2011. Högst upp på dokumentet står det att antal kvalade mediumhundar är 4 st. Bara 4st? Vilka är då dessa fyra undrade jag och började skrolla ner på sidan. Nancy Holmström, Annika Mojanis, Dionne Nordwall - DIONNE NORDWALL!!? och Maria Melakari...

Det var en väldigt glad överraskning, något jag inte riktigt räknat med :)


Kommentarer
Postat av: Annika och Roxy

Tack! Det är bättre i knäet, går lindad nu några dagar, sen är jag back in buissness igen! Hon var kanon på kursen igår, vilken pingla. Kram på er!

2010-07-08 @ 09:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0