Efter en blöt dag på Ssbk och en varm dusch...

Idag annordnade Ssbk en klass 3 tävling. Det var lite kluriga men roliga banor. I agilityloppet small var de flesta ekipagen diskade, däribland jag och Ebba. I medium var det endast 2 ekipage som kom runt helt felfria, jag med Stacy och Håkan med Buffy! Härligt med 2 Sthlms Avd's ekipage i toppen :) Inte varje dag som Stacy och jag placerar oss på 1:a plats - härligt. Dessutom fick Buffy sitt andra agilitycert.


Efter lunch var det dags för hopploppet att starta, då började det även att regna. Stora, blöta droppar föll från himlen och när båda hopploppen var avklarade var jag dyngsur ända in på skinnet. Trots immiga och blöta glasögon tog vi oss runt, både Ebba och Stacy felfria. Loppet med Ebba var oharmoniskt och kändes vingligt och osäkert vilket vi förlorade lite tid på. Ändå gick vi i mål med ganska bra tid och slutade på en 6:e placering vilket innebär en SM-pinne. Stacy omotiverad av regnet började långsamt, men kom igång i mitten av loppet. Tiden var nog hyffsad, men det blöta vädret fick oss att lämna Ssbk och Ågesta innan prisutdelningen. Resultaten kommer ändå att publiceras på nätet så småningom.

Imorgon återvänder vi till Ågesta. Då är det dags för KMP att göra sin andra lagtävling.


Kommentarer
Postat av: m.schka

Bra jobbat där! Ni är super duktiga, jobbigt där med vädret bara:-S



Love//

m.schka

2010-09-19 @ 14:02:44
URL: http://lemischka.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0